Tudatos Világjáró

Ismerjük a legjobb helyeket, tudjuk a legjobb árakat!

Pénztárcabarát városnézés Párizsban

2017. március 07. 01:09 - Világjáró Viki

A francia főváros egyike a világ leglátogatottabb, ezáltal pedig az egyik legdrágább városainak, de ha ügyesek és tudatosak vagyunk, sokkal többet kihozhatunk a rendelkezésünkre álló keretből, mint azt elsőre gondolnánk. Vagy a megspórolt pénzen meghosszabbíthatjuk a vakációt, ami örvendetes, hiszen Párizs megannyi csodát és érdekességet tartogat számunkra.

Induljunk ki abból, hogy az utazást és a szállást előre megszerveztük és lefoglaltuk. Ha egyénileg intézzük ezeket, általában igaz az, hogy minél előbb veszünk repülőjegyet és foglalunk szállást, annál jobb ajánlatokat kapunk, emellett érdemes nézni a szervezett utakat is a különféle irodáknál, mert gyakran találhatunk akciós városnézéseket.

Szóval, ha már ott vagyunk a romantika fővárosában, számtalan lehetőségünk van arra, hogy viszonylag olcsón életre szóló élményeket szerezhessünk. Szerencsére a legfőbb látványosságok, amelyekkel általában Párizst azonosítjuk, nincsenek messze egymástól, így – ha már bejutottunk a központba – gyalogosan is elérhetjük őket, s közben a csodás utcákat és tereket, s persze a Szajnát is felfedezhetjük.

Ha mégis a tömegközlekedést választjuk, érdemes lehet a Paris Visite bérletet kiváltanunk, ami két napra a Paris Museum Pass társaságában 67 Euró.

Városnéző buszok helyett egy normál jegy áráért a magasvasutat javasoljuk. A 2-es és 6-os vonal Párizs belső kerületein át vezet, segítségével egy szokatlan perspektívából tekinthetünk le a szerelem városára.

Akár már napi ’ euróért is bérelhetünk kerékpárt, ami aktívabb városnézéshez kiváló!

Az étkezésre térve, sok étterem és bár kínál ebédmenüt dél környékén. Ekkor feltankolhatunk akár 12 Euró alatti összegből is, de akkor vannak erre a legjobb esélyeink, ha szeretjük a kínai vagy vietnámi konyhát; a francia gasztronómiai különlegességért azért mélyebben a pénztárcánkba kell nyúlni. Ha kávézókba, bárokba térünk be, és a pultnál fogyasztjuk el, amit kértünk, kevesebbe kerül, mintha asztalhoz ülnénk.

Meglepő, de még a világhírű Louvre-ba is bejuthatunk ingyen! Erre két lehetőségünk van: minden hónap első vasárnapján ingyen tekinthetjük meg a Mona Lisát, de e napon ingyenes a Rodin és a Picasso Múzeum is. Ha pedig még nem töltöttük be a 26-ot, akkor minden pénteken este 6-tól 9:45-ig léphetünk be ingyen a Louvre-ba.

Ingyenesen ámulhatunk el a Notre Dame Székesegyház lenyűgöző szépségén, ahová szintén nem kell fizetnünk, akárcsak a világ egyik leghíresebb és leggyönyörűbb temetőjébe, a Père-Lachaise temetőbe, ahol mások mellett Oscar Wilde, Edith Piaf és Jim Morrison is nyugszik.

Ha tehát sikerül előre megszervezni az utazást és a szállást, majd rászánunk némi időt a tervezésre, zökkenőmentes és élményekkel teli párizsi városnézésben lehet részünk anélkül, hogy a pénz miatt fontos látványosságokról kellene lemondanunk!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.