Tudatos Világjáró

Ismerjük a legjobb helyeket, tudjuk a legjobb árakat!

Tavaszi pompa Kréta szigetén

2017. február 26. 23:07 - Világjáró Viki

Vannak olyan tájak, elsősorban a tengerek mentén, amelyeket a strandolással és nyaralással azonosítunk, s eszünkbe sem jut a nyáron kívül más évszakban is meglátogatni. Ez azonban nagy hiba! Most röviden bemutatjuk Nektek, miért imádtuk tavasszal az egyik leghíresebb görög szigetet, Krétát!

Tavasszal Kréta a szivárvány minden létező színében pompázik, a változatos táj szemet gyönyörködtető, olyan természeti csodákat láttunk, amelyekhez foghatót sehol másutt. Ezen kívül némi kaland is jutott a vakációra, de ne szaladjunk ennyire előre!

Krétán nagyjából 1700 különféle növény- és állatfajt találunk, amelyek többsége őshonos, vagyis nem betelepített példány. A sziget egyes eldugott részein, például a Fehér-hegységben számtalan olyan növény él, amely csak ezen a kis területen terjedt el. A természetjárók számára tehát Kréta tavasszal maga a paradicsom, hiszen a mesés látvány mellett megannyi ritkaságot is láthatunk.

A híres krétai orchideák látványa már önmagában megérhet egy kirándulást a botanika iránt érdeklődőknek, de a hegyekben nyíló őshonos tulipánok is lenyűgözőek. Őket elsősorban a Gramvousa-félszigeten és a negyvenezer lakosú Rethymnon városának környékén találhatjuk. Kréta emellett híres a különféle gyógy- és aromanövényeiről, amelyeket a szigeten szinte mindenhol fellelhetünk. Legtöbbjüket ősidők óta használják gyógyászati célokra, s több helyen termesztik is őket.

A felszíni kirándulások után lemerészkedtünk a föld alá, s egyáltalán nem bántuk meg! Krétán 4500-nál is több felfedezett és feltérképezett barlang található, közülük a leghíresebb az 1208 méter mélyre vezető Gourgouthakas barlang. A barlangász élet igen aktív Kréta szigetén, több klub is működik, amelyek vezetett túrákat kínálnak, hogy biztonságosan felfedezhessük e lélegzetelállító természeti képződményeket és a bennük meghúzódó élővilágot. Higgyétek el, kihagyhatatlan élmény!

Tavasszal több fesztiválba és helyi ünnepségbe is belefuthatunk, illetve jól tesszük, ha be is tervezzük ezeket a hamisítatlan görög mulatságokat a kirándulásunkba. Így ismerhetjük meg igazán a krétaiak ősidőkre visszatekintő hagyományait. A nagyobb krétai városokban szervezettebb fesztiválokon vehetünk részt. A közelgő Húsvét alkalmából például megtekinthető a Júdást formázó figura elégetése, illetve a Szent Fény hordozása a templomtól a házakig.

Érdemes tehát tavasszal is felkerekedni Krétára, hiszen ilyenkor a nyári szezonhoz képest lényegesen olcsóbban juthatunk a szigetre, kevesebbe kerül a szállás is, az élmény azonban garantáltan felejthetetlen lesz!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.